Про негативний вплив гаджетів на наймолодших

Інформаційний лист КНП ОМР «Охтирська ЦРЛ»

 «Думайте самі, вирішуйте самі…»

  У час комп’ютерних технологій негативний вплив гаджетів на дітей починається задовго до їх народження. Цьому є наукові підтвердження. Тримання мобільного телефону в кишені брюк майбутнім батьком пов’язане з погіршенням параметрів сперми. Це наслідок дії високочастотного електромагнітного поля, яке класифікують як потенційний канцероген. Майбутня матуся годинами «зависає в телефоні». Наслідком гіподинамії є нетреновані м’язи – слабкість пологової діяльності, неможливість народити дитину без оперативного втручання, гіпоксія плоду. У пологовій залі відразу після народження немовля прикладають до грудей. Породілля відразу бере в руки телефон і навіть не замислюється про різноманіття бактерій, які знаходяться на ньому. Доведено, що телефони мають більше забруднення від унітазів у громадських місцях. Не можна й ігнорувати негативний вплив електромагнітного поля на маля. Захоплення електронними пристроями батьків призводить до того, що дитина почуває себе самотньою. Дослідження, проведені у 2020 році вченими одного з університетів США, показало, що надмірне використання смартфонів може призвести до змін у структурі мозку, зокрема до зменшення об’єму сірої речовини в ділянці, що відповідає за пам’ять і прийняття рішень. Потенційно збільшується ризик деменції в майбутньому.

Синє світло, яке випромінюється екранами смартфонів, знижує вироблення гормону мелатоніну, що відповідає за регулювання сну і може стати причиною безсоння. Телефон дають маленькій дитині, вона уважно дивиться на яскравий екран. Фіксація погляду на відстані 10-20 см навантажує акомодаційний апарат ока, а наслідок – міопія й окуляри.

Діти сьогодні стають користувачами смартфонів задовго до того, як навчаться говорити, читати, писати. Дослідження кажуть, що час, проведений дитиною перед екраном у 3,5 роки, сприяє підвищенню схильності до прояву гніву та агресії в 4,5 роки. Спалахи гніву, як внаслідок надмірного користування гаджетами, призводять до того, що батьки знову дають пристрій у спробі заспокоїти, а це не вчить дитину справлятися з емоціями самостійно.

 Отже, надмірне не за віком перебування маля з гаджетами має довготривалі наслідки для фізичного та емоційного розвитку.

  1. Зниження рухової активності призводить до порушень фізичного розвитку. 
  2. Дитина буде нездатна запам’ятовувати великі обсяги інформації.
  3. Маємо затримку мовного розвитку, труднощі з навчанням письму і читанню.
  4. Вплив гаджетів на дітей у віці 1-3 років призводить до проблеми концентрації уваги на сьомому році життя, втрачають здатність успішно навчатись.
  5. Відсутність постійного контакту з батьками в дітей до п’яти років може призвести до дефіциту уваги, затримки розумового і мовного розвитку.
  6. У більш старшому віці зростає агресивність і жорстокість.
  7. Захоплення дітей змалечку гаджетами – це нехарчова звичка, яка пов’язана з епідемією зайвої ваги та ожиріння надалі.
  8. Час, проведений у віртуальному світі, не вчить дітей корисному, а знання електронних пристроїв не забезпечить успіх у майбутньому.
  9. У дітей, які в ранньому віці мають необмежений час спілкування з гаджетом, часто бувають психологічні проблеми: депресія, тривога, проблемна поведінка.
  10. Стимуляція мозку дитини надлишковим впливом гаджетів загрожує затримкою розумового розвитку, зменшеною здатністю контролювати емоції, агресивною поведінкою, що може проявитися в більш старшому віці.
  11. Зловживання інтернетом призводить до замкнутості дітей, розвитку фобій (страхів), біполярних розладів, психозів, поведінкових відхилень, аутизму, розладів прихильності (порушення тісного емоційного контакту з батьками).
  12. Агресивність і жорстокість з екранів дає дитині готову схему поведінки.

Гаджети – невід’ємна частина сучасного життя. Але не варто давати телефон однорічній дитині, щоб заспокоїти та відволікти увагу. Екрани не мають бути винагородою для маляти за те, що воно хороше, а бути просто частиною звичайної активності.

Зовсім маленьким дітям до 2-3 років бажано уникати телефонів, окрім спілкування з родичами. Американська академія педіатрії вважає, що діти у віці 0-2 років взагалі не повинні піддаватися впливу цих пристроїв.

Діти від 3 до 5-6 років можуть користуватися телефоном до години на день. На маля до 2 років навчальні відео не мають жодного позитивного впливу.

Дошкільнята з 4 років здатні вже усвідомлювати зміст. Отже, освітні відео позитивно впливають на розвиток дитини 4-6 років.

Дитина повинна дивитися мультфільми з батьками, обговорювати їх сюжет, персонажів. Лише тоді екранний час принесе користь. Коли дитина дивиться на екран, не усвідомлюючи, що відбувається, то користі не буде, тільки негатив.

У сім’ї повинно бути правило: ніяких гаджетів під час прогулянок, прийому їжі та за годину до сну.

Батьківський приклад – одна з найважливіших речей у вихованні дитини.

Думайте самі, вирішуйте самі: чи можна давати телефон дітям молодшого дошкільного віку, щоб потім не пожалкувати про це, коли будуть проблеми…

Ганна Мучник – лікар-педіатр

КНП ОМР «Охтирська ЦРЛ»

Поширити в соцмережах

One thought on “Про негативний вплив гаджетів на наймолодших

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *